fbpx

05. 10. 2021


Kas füüsikat peaks õppima virtuaalreaalsuses?

Tarkusekuu viimasel päeval ja ööl on Energia avastuskeskus muutunud filmistuudioks. Futuclass filmib avastuskeskuses 360-kraadi virutaalreaalsuse füüsikatunde (VR-tund), kus selgitatakse viit füüsikalist nähtust. Futuclassi tegevjuht Kristen Tamm räägib, mis on VR-tund ja miks võiks reaalaineid õppida ka virtuaalreaalsuses.

Filmite Energia avastuskeskuses viit VR-tundi, mida need õpetavad ja millal neid tunde kasutada saab?

Kasutame Energia avastuskeskust kui virtuaalreaalsuse keskkonda, kus viies VR-tunnis selgitame magnetismi, elektrit, optikat, soojusliikumist ja hõõrdejõudu keskuse eksponaatidega või eraldi ehitatud katsevahenditega. Loodavad VR-tunnid täiendavad eelkõige 8. ja 9. klassi füüsika tunde. Ühe VR-tunni pikkus on 15-20 minutit. VR-tunnis õpilane ise valib, milline on konkreetse katse kulg. Tal on võimalik eksida ja uuesti proovida, vajadusel korrata üle tutvustatud teooriat, et oma eksimusi parandada ning ülesanne lõpetada.

Antud VR-tunnid valmivad selle aasta novembriks ning kõik koolid, kel on uuema põlvkonna VR-prillid saavad loodud VR-tunde kasutada interaktiivseks füüsika õppimiseks. VR-prillidega luuakse justkui labor koos keerulisemate katsetega, mida tavapäraselt õpetajad klassis tutvustada ei saa.

Miks peaks füüsikat õppima virtuaalreaalsuses?

Kui õpilane paneb VR-prillid pähe ja avab VR-tunni, siis on tal võimalik keskenduda korraga ühele teemale ning teda ümbritseb temaatiline keskkond, labor või katseruum, mida tavaliselt ühes koolitunnis pole võimalik tekitada. Lisaks tehakse VR-tundides katseid, mida tavapäraselt klassis ei saa teha, sest need on kallid või muidu kättesaamatud ning õpilane saab neid eksperimente korduvalt läbi teha, katsetada, eksida ning oma vigasid parandada, et ülesanne õigesti lõpetada. VR-tunni plussiks on veel see, et saab visualiseerida nähtamatut: näiteks minna katse „sisse“ ja vaadata toimuvaid reaktsioone lähedalt, kuid samas ohutult.

Mis on Futuclass?

Futuclass on 2019. aastal Eestis loodud start-up, mis toodab virtuaalreaalsuse õppesisu keemia ja füüsika õppimiseks ehk nn VR-tunde. Õpilane paneb VR-prillid ette ning saab katse-eksituse meetodil segada kokku aineid või lennutada õhku raketi. Lisaks on võimalik Futuclassilt soetada klassides kasutatavaid VR-komplekte koos õppesisude ja tunnikavadega. Täna kasutab juba 15 kooli üle Eesti VR-prille ning Futuclassi loodud VR-tunde füüsika ja keemia õppimiseks.

Kui soovid olla kursis, millal VR-tunnid valmis saavad ja soovid neid ka ise katsetada, liitu Energia avastuskeskuse õpetajatele suunatud uudiskirjaga ja Facebook lehega.

Fotod: Futuclassi meeskond. VR-tunniks loodud stuudio.